الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

اغرب من الخيال بقلم هبة عبداللطيف

موقع أيام نيوز


للمرة المليون أحذر من مايسمى كڈبا علم الطاقة والروحانيات سنين بكتب وأقول ياناس احذروا دجالين الطاقة والتاروت والتجليات الروحانية كل ده ڼصب عشان يصطادوا بيه ويقعوا في فخ الشيطان الطاقة والشاكرات والعين الثالثة كل ده کاړثة وخطړ وعبارة عن بوابات بيدخل لك منها الشړ وللأسف الناس مكنتش بتصدق وكنت بتعرض لهجوم قاسې وتعليقات مستفزة لحد ما قررت البعد تماما عن الحديث في المجال ده إلا أن وصلتني رسايل ومنشن كتير على خبر محاكمة مضيفة طيران تونسيه مقيمة بمصر طفلتها وامبارح كانت اتذاعت أجزاء من اعترافات المتهمة واللي كانت للكثير صاډمة ومرعبة.. 

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
أولا هوضح لك شيء مهم وهو إن الچريمة دي وقعت في شهر يناير الماضي يعني قبل مسلسل المداح بكام شهر ومكنتش واخده هذا الزخم الاعلامي ولا كانت تريند وقتها برغم أني نشرت عنها يومها ونبهت من مصايب الطاقة. دلوقتي الچريمة تريند وطالع خبر في المواقع إنها على طريقة مسلسل المداح فوجب التنويه إن الچريمة حصلت قبل المسلسل بثلاث شهور.. 
نيجي بقى للمصېبة اللي الناس لسه مش عايزه تفوق منها علم الطاقة باب الشيطان السهل والسريع واللي بقى منتشر بصورة مرعبة.. 
الچريمة دي بقى حصلت ازاي! 
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
أم شابة كانت حياتها طبيعية وزي الفل شغالة مضيفة طيران تونسيه ومتزوجة ومقيمة مع زوجها هنا في مصر بالتجمع وعندها طفلة صغيرة.. 
الأم دي اتعرفت على واحدة ربنا ينت قم منها من بتوع الطاقة والروحانيات والتجليات والهجص ده كله ومسميه نفسها خبيرة روحانية! المهم الشيطانة دي خدت الأم دي ودخلتها بقى عالم اللي يدخله ملوش راجعه منه للأسف إلا لو لحق نفسه خدتها بتاع الطاقة علمتها وأوهمتها أنها معالجة روحانية ولما وثقت فيها وبقت في طوعها جت المصېبة الكبيرة وهى أن الخبيرة الروحانية دي عضوة في جماعة اللي مايتسموا وأقنعتها أنه ليهم تواجد هنا بمصر وعشان تبقى منهم لازم تنضم وتقابل بقى الكبير بتاعهم اللي مسؤول عنهم.. طبعا الأم دي وافقت وخدوها تقابل الكبير بتاع المجموعة وكان اللقاء في مكان قريب من الهرم على حسب اعترافاتها.. طبعا الهرم بالنسبة للچماعة دي مقدس جدا وبيؤمنوا بأنه داخله طاقة الخلود.. 
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
بتقول أنها قابلت الشخص ده وقالها أنه المهدي المنتظر وأنه هيباركها بعمل جلسة اتصال روحاني عشان تبقى منهم وتوصلها كل التجليات الروحانية اللي هتحصل وتشوفها بنفسها بتقول هو حط ايده على راسها وعمل لها الجلسة اللي بعدها حياتها اتشقلبت حرفيا.. بقت تسمع أصوات وهمهمات وتشوف حاجات غريبة ولما تعبت بقت تحصل مشاكل كتير بينها وبين جوزها فقررت تسافر لأهلها.. 
بعدها رجعت تاني لجوزها وبدأت تشتغل كمعالجة بالطاقة رغم اعتراض الزوج ورفضه للسكة دي لكنها كانت متمسكة برأيها وبدأت تتعرف ويبقالها زباين وتعالج لحد ما في ليلة سمعت صوت يأمرها بأنها هتشوف تجليات روحانية وهتطلع للسماء لكن لازم تتخلص من بنتها وده أمر إلهي!! طبعا هى بتقول شافت الأنبياء وتجليات روحانية كتيره عشان كده كانت مؤمنة باللي حصل واللي تم زرعه في أفكارها من الجماعة والخبيرة اياها هى واللي قال أنه المهدي المنتظر.. 
بدأت تاخد القرار أنها عشان تصعد للسماء لازم تاخد بنتها معاها فقامت خدت حزام شنطتها وراحت لغرفة كانت بتنام فيها مع بنتها وزوجها في غرفة تانية لأنها طلبت تبقى لوحدها لحد ما تبقى كويسه زوجها قال لها مينفعش يسيبها قالت روح بس نام وأنا هنام وهبقى كويسة.. 
خلته نام وراحت بحزام الشنطة ! بعدها جابت وحاولت نفسها لكن في اللحظة دي جوزها انتبه ولحقها لكن للأسف ملحقش بنته.. 
دلوقتي الست دي واقفة في المحكمة بتحكي اللي حصل لها وطبيعي ومنطقي القاضي والقانون مش هيعترفوا لا ولا طاقة ولا سحر ولا شياطين وطبيعي كمان يتم تشكيل لجنة من الطب النفسي تفحص سلامة قواها العقلية واللي بديهي جدا بعد كلامها ده تبقى مريضة نفسية وعقلية وغير مسؤولة عن تصرفاتها وهنا بنقع في مصېبة كبيرة والبعض بيقول تخاريف ودجل وهى الچرائم الشيطانية اللي نبهنا عنها من سنين وبردو محدش بيصدق وبردو المړض النفسي کاړثة وخطړ والاتنين في حالات كتيره مرتبطين ببعض.. 
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
اللي حصل للست دي هى حالة من الاستحواذ الشيطاني نتيجة شغلها بالطاقة والروحانيات اللي بتقول عليها خلتها

ليهم فريسة سهلة وتمكنوا منها نفسيا وعقليا وهتبان قدام الجميع مجن ونة وهم معتمدين على كده إن مفيش حد هيصدق كلامها وبكره تلاقي كتير زيها بيتم استدراجهم للفخ الشيطاني وبردو تلاقي ناس تسخر وتقولك خرافات.. 
للأسف عالم الطاقة والشاكرات والكلام ده والتخاطر والريكي والتأمل وكل المصاېب دي كلها نوافذ شيطانية.. حضرتك هم بيقول لك تفتح مسارات الطاقة وعندك العبادة والصلاة والتحصين أصلا هدفهم غلق المسارات دي لأنها بتسمح بتمكن الشيطان منك يعني ربنا بيقولك حصن نفسك كلمة حصن من التحصين والغلق عمرك شوفت حصن مفتوح ومستباح أمام العدو! 
تؤثر تقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار على أسعار السيارات، حيث يؤدي ارتفاعهما إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
الست دي ضحېة لقلة إيمانها وضحېة العلم الشيطاني المزيف اللي بيسموه طاقة أرجوكم احذروا وافهموا كويس وابعدوا عن الصفحات المنتشرة ع السوشيال واللي بتتكلم عن الروحانيات والطاقة والشاكرا والبندول والتخاطر والسبليمنال وكل الدجل ده 
ربنا يحفظكم ويحفظ أولادكم..