الخميس 19 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

الحلقة الاخيرة

انت في الصفحة 1 من صفحتين

موقع أيام نيوز

الحلقه الثالثه والاخيره 
نقلا عن محمد محمود اسماعيل 
..
بسبب الخناقة اللي حصلت دي، لفت سلك الكهرباء على ، بس سحر ما رضيتش تقول كده لرجال الأمن، وكمان ما رضيتش تقول كده لمنى، مامتهم إسماعيل، طلب منها إنها تاخد بالها من ندى، بنته كويس جدا لإنها أكيد هتمر في الوقت ده بظروف نفسية صعبة جدا وسحر، وعادته إنها هتعمل كده. وأول قرار خدته إنها تمنع ندى من النزول تماما، أو التعامل مع أي شخص. وبعد ما يمر أسبوعين على الحاډثة دي ندي تقعد مع والدها وتطلب منه إنها تروح علشان تعيش مع والدتها
بس برضو إسماعيل يرفض ويفضل العند إللي جواه زي ما هو، وبعد ما يمر تلات أسابيع على الحاډثة دي، سحر. تبص من باب الشقة، فتلاحظ إن ندى واقفة مع ابن خالتها الصغير، وبتحكي معاه، وأول ما شافت سحر بتبص عليها وش ندى تغير خالص. سحر أخدتها بسرعة ودخلت بيها على الشقة وقفلت الباب، وبعد ساعة بالظبط فتحت الباب وخبطت على أهل إسماعيل وقالت لهم إن ندى نايمة جوه وهي نازلة تشتري شوية حاجات.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.

وبعد كده هتعدي على أهلها. وبعد 4 ساعات سحر ترجع تاني على الشقة وتكتشف إن إسماعيل لسه ما أرجعش من الشغل وتفتح باب الشقة علشان تشوف منظر مرعب جدا وتفضل تصرخ وتصوت من إللي شافته. ندى الطفلة الصغيرة ملفوف  في السقف  الناس تتجمع وهما مصډومين من المنظر إللي شايفينة، وإسماعيل أول ما يوصل على الشقة يقف مش مصدق ولا مستوعب إللي حصل إللي حصل يخسر ولاده الاتنين  في أقل من شهر، رجال الأمن توصل على الشقه للمرة التانية، ولما يعينو مسرح الچريمة ويبدأوا يسألوا كل الشهود إيه إللي حصل؟ فسحر تقعد مع رجال الأمن وتقول لهم إن ندى قعدت مع أبوها وطلبت منه إنها تروح تعيش مع أمها، فلما أبوها رفض واضح إن البنت من كتر الزعل، قررت إنها ټنتحر، ولما سألوا الأب هل ده فعلا حصل؟ قال لهم إنها فعلا طلبت منه إنها تروح وتعيش 

أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
مع والدتها، وإن فعلا إسماعيل رفض، ويتم نقل الچثمان برضه على الطب الشرعي إللي أكد إن سبب الۏفاة هو ، لكنه أكد في التقرير بتاعه إن صعب جدا الطفلة دي تكون منتحرة، ولكن بسبب عدم وجود أي أدلة أو أي اتهام لأي شخص، فتم تسجيل الحالة دي، إنها حالة اڼتحار، ويقعد إسماعيل ومنى في حالة من الصدمة، والخبر ده في وقتها سنة 2008 كان منتشر جدا في وسائل الإعلام.

انت في الصفحة 1 من صفحتين