الجمعة 27 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

الفصل ال 19 من رواية الشادر بقلم ملك إبراهيم

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل_19
رواية_الشادر
ملك_إبراهيم
اللهم إني وكلتك أمري فأنت لي خير وكيل ودبرلي أمري فأني لا أحسن التدبير.
بسم الله توكلنا على الله 
متنسوش التفاعل منعا من الحظر من الجروب
جف حلق كرم من الصدمة! يعني كده هيقدروا يكتشفوا بسهوله ان هو اللي عمل كل ده. واكيد فؤاد والبرنس مش هيرحموه. كان لازم يتصرف بسرعة ويتخلص منهم قبل ما يفرغوا الكاميرات ويعرفوا ان هو اللي عمل كل ده.
كرم مشي من الشادر وهو بيفكر بمكر ان دي فرصته الاخيرة ولازم يبلغ عن الشادر اللي فيه ويسجن فؤاد والبرنس عشان محدش فيهم يلحق يكتشف ان هو اللي سرق الشادر. قرب من اول كشك قابله وطلب يعمل مكالمة واتصل على الشرطة وبلغهم ان في بسرعه.

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
بداخل مبنى مكافحة .
اتكلم احد الضباط مع زميل له وقال بثقة
في اخبارية جاتلنا عن وجود كمية كبيرة من .. في شادر خشب كبير ولازم نتحرك في اسرع وقت
رد الضابط الاخر
والاخبارية دي من مصدر موثوق به
اتكلم الضابط الاول
الإخبارية بلاغ من مجهول وانا طلبت تحريات عن الشادر ده ومين صحبه ومين اللي بيأمنوا الشادر بس لازم نتحرك بسرعه
هز الضابط الثاني راسه بثقة وقال
تمام وانا هجهز القوة اللي هتطلع معانا للضبط
عند بدر بداخل الشادر. 
بدر وقف بداخل الشادر لوحده بعد ما كرم والرجالة مشيو. وقف بدر وهو مستغرب ايه اللي حصل ورفض انه يكلم حمزة يبلغه على الصبح كده ويقلقه وقرر يبحث بنفسه في الشادر عن أي شئ يكون مش طبيعي يمكن يفهم ايه اللي حصل. خد وقت في البحث الاول في كل مخارج ومداخل الشادر والنوافذ للتهوية وكل شئ كان متأمن كويس. بدأ يبحث وسط الاخشاب نفسها ولفت انتباهه صناديق خشبيه موضوعه وسط الاخشاب بطريقة عشوئية. قرب من احد الصناديق وخرجه من وسط الاخشاب وفتحه واټصدم لما شاف اللي جواه.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
في نفس الوقت كان رجال الشرطة وصلوا الشادر يتأكدوا من البلاغ اللي جالهم. اقتحموا الشادر بسرعه وبدر واقف مصډوم قدام صندوق . مقدرش يتحرك من مكانه او يقول أي حاجة. لحظات قليلة جدا وانتشر عدد كبير من رجال الشرطة في الشادر وبدأو يبحثوا عن لتأكد من صحة البلاغ.
وقف بدر قدام الصندوق الخشبي اللي فيه وهو مصډوم ومش قادر يتحرك ومش مصدق اللي بيحصل حواليه ووجود في الشادر اللي هما بيأمنوه. اسئلة كتير كانت في افكاره وملهاش اجابات مين صاحب دي وازاي اتحطت في الشادر هما ميعرفوش! كان واقف مزهول ومش قادر يستوعب كل اللي بيحصل حواليه. رجال الشرطة اكتشفوا ان الشادر فيه كمية كبيرة جدا من وتأكدوا من صحة البلاغ. تم القبض على بدر متلبس وسألوه مين صاحب الشادر رد بدر بتوتر وقالهم ان الشادر ملك فؤاد المنصوري. رجال الشرطة خدوا بدر وتحفظوا على الشادر

انت في الصفحة 1 من 4 صفحات