الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

فريد...... بقلم محمد ابراهيم

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات

موقع أيام نيوز

_ تعالى يا فريد معانا .. ابنك محتاجك .
كنت واقف انا ومراتي عند باب المستشفى لما قالتلي كدا قولتلها پغضب وبصوت خلى الناس تبص علينا 
_ مش هطلع .. مش عايز اشوف وشه .. ادي تربيتك يا هانم .. الواد بيعلي صوته عليا وبيهددني انه ھيموت نفسه.. يستاهل اللي حصله .. خليه ېموت كافر عشان واحدة متستاهلش.
عيطت وقالتلي بعد ما بصت على الناس اللي حوالينا  
_ طيب بهدوء بالله عليك .. مش عايزين فضايح .. صلي على النبي يا فريد .. عز ابنك بيحبك والله .. طيب سيبني اطلعله .. ابوس ايدك.
طلعت سېجارة من العلبة وولعتها ونفخت الدخان بكل غل وقولتلها وانا بدوس على سناني

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
_ مش هطلع ولا انتي هتطلعي .. كفايا ثروت وبنته معاه .. ثروت صاحبي اللي عز بيعامله احسن مني علشان بيحب بنته بعد الي قولتله عليها وعلى الي شوفته.. الكلب بيتحداني وبيقولي لو متجوزتش ياسمين ھموت نفسي .. خليه يغور ف داهية.
كنت عصبي كعادتي في المستشفى محجوز عز ابني بعد مشادة كلامية حادة بيني وبينه ادى لانه يمسك السکينة وفي لحظة ڠضب مشاها على عروقه!!.
هحكيلكم من البداية وبتمنى تاخدوا العبرة من حكايتي.. قبل ما احكي لازم تفهموا كويس ان قراري اني احكي قصتي مكنش بالساهل .. ليه.. هتعرفوا في النهاية.. لما تعرفوا عصبيتي وصلتني لإيه.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
بما اني ماليش غيره في الدنيا انا وامه فكنت بدلعه من صغره كل حاجة يطلبها يلاقيها مراتي كانت ضدي في الموضوع ده بس كنت بقولها دايما ملكيش دعوة .
كنت بعمل كدا مع عز لاني كنت وحيد امي وابويا مكنش عندي اخوات .. بس كنت مفتقد حنيتهم وحضنهم ليا لانهم دايما كانوا على خلاف ببعض وكنت انا بينهم تاية علشان كدا قولت لازم اعوض عز عن الايام الي انا شوفتها.
المشاكل بدأت وكترت بعد ما وصل عز لسن المراهقة..
وفي الفترة دي طريقتي في تربيته اختلفت جذريا لاني لقيته في يوم طالع البيت متأخر وهو بيتسحب كنت صاحب ومستنيه لقيت الساعة جت ١٢ بالليل.. مش من عوايده انه يتأخر لحد الوقت ده لما شافني اتوتر .. ولما قربت منه بصيت على بنطلونه وحطيت ايدي على جيبه .. لقيت علبة سجاير!!.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
كانت المرة الاولى الي امد ايدي عليه كان اليوم ده لما شوفت العلبة ضړبته من غير ما اتكلم من قوة القلم رجع عز لورا وخبط في باب الشقة امه صحيت على صوتي وجريت على عز الي كان بيعيط طبطبت عليه وهي بتقولي  
_ بتضربه ليه.. عز مبقاش صغير يا فريد.
مسكت علبة السجاير وحطيتها قدامها وانا بقولها پغضب  
_ سجاير يا زينب .. ابنك بيشرب سجاير ويا عالم بيشرب مخډرات ولا لأ.. عايزاني اطبطب عليه يا هانم.
قالتلي

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات