الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

الجزء الثاني والاخير

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات

موقع أيام نيوز

٢ والأخير..
حاجة جوايا بتقولي بلاش بس رجعت اقول يمكن هو الحل الوحيد ليا اني اخرج من هنا واخلص بقى .
بدأت أتحرك بس وانا ماشي وقفت فجأة بعد لما شوفت باب اوضة من الاوض بيتفتح وبيخرج من جوة مريض لابس جلابيا قصيرة متوسخة نوعا ما ومتربة وماسك المحلول بإيده ومتسند على عكاز بإيده التانية وبيمشي ببطء .
قولتله بعد مالقيته مش قادر يمشي  
_ ألف سلامة عليك .. أي خدمة طيب يا حج انا تحت امرك .
وقف ولف راسه وبص عليا فضل باصصلي شوية كنت حاسس مابين نظراته بلاشيء توهان وكانه مش باصصلي أصلا.
مكنش مدي أي تعبير على ملامحه ورجع راسه مرة تانية وكمل طريقة ولا كإني موجود ولا كلمته ولا هو سامعني أصلا .

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
اتحرك في صمت ودخل الاوضة اللي جمب الأوضة اللي خرج منها عذرته الصراحة قولت اكيد هو مش سامعني عنده مشكلة في السمع انا بقالي كتير بنادي ومحدش رد .
علشان كدا رجعت بضهري وبصيت من برة الأوضة اللي هو دخل فيها وسط الازاز لقيته قاعد على كرسي جمب سرير كانت موجودة عليه واحدة ست فاتحة عنيها على أخرهم وباصة للسقف .
لقيته بيقرب على ايديها وبيمسكها قولت اكيد دي مراته وانا بكلم نفسي لقيته باصصلي ! .
بصة بنفس الشرود والتوهان لقيته بدأ يقوم ويقرب على ودن مراته او الست اللي راقدة على السرير دي وبدأ وكإنه بيقولها حاجة وفي أخر كلامه شاور نحيتي !! .
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
إتحرجت وبعدت نظري عنهم بصراحة .. بمجرد ممشيت من قدامهم سمعت من جوة الاوضة راديو بيشتغل على اغنية قديمة لعبدالحليم وبدأت أسمع أصوات دندنة .
_ إيه هتفضل واقف عندك كتير .
مشيت ودخلت عند الدكتور اللي لقيته بيقولي الجملة دي .. أول ماشفني قالي 
_ قبل ما تدخل مش عايزك تخاف أنت في المشرحة واللي قدامك دي تلاجة الميتين .
اتسمرت في مكاني لما دخلت بعدها بدأ يضحك ورجع يقولي 
_ بذمتك هتخاف من ايه ولا من مين دول ناس في ملكوت الله يا ابني مستحيل حد منهم يأذيك عامله كدا بالظبط زي مبتروح الترب مين من الميتين هيضرك ولا ينفعك كان نفع نفسه وهو بين ايدين ربنا هما خلاص عملوا اللي عملوه في دنيتهم وميعادهم جيه واهم مستنين ..احنا كبني ادمين متقسمين لقسمين والاتنين بيستنوا في اللي بيستنى اجله وهو عايش وفي اللي بيستنى أجله بعد ميموت والاتنين بيتلاقوا يوم الحق .
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
استريحت من كلامه وضحكته البسيطة اللي على وشه علشان كدا حكيتله على اللي شوفته من اول مركبت الاسانسير لحد اللي حصل من لحظات كان قاعد على كرسي خشب والاوضة مافيهاش غير تلاجة متقسمة لأدراج كتير وكل درج فيه مكتوب اسم المېت الا درج واحد بس مكنش مكتوب عليه اسماء .
الأوضة كانت برد جدا وبرغم ان الباب كان مفتوح الا ان البرودة مخرجتش من برة الاوضة ! .. لقيته قام ببطء وجابلي كرسي وحطة قدامه وطلب مني اقعد في اللحظة دي سمعت صوت قطة بتنونو بصيت عند رجله لقيت قطة صغيرة بتمسح راسها عند رجله مكنتش عايز اي حاجة غير اني امشي وبس بس لما لقيته اصر اني اقعد قعدت بمجرد ما قعدت قالي 
_ اللي انت شوفتهم دول اتنين عشاق بس متلاقيش زيهم كتير اليومين دول روحين في روح واحدة مستحيل يتفرقوا عن بعض حتى بعد ما الزوجة ماتعبت هو تعب زيها علطول سبحان الله حتى

انت في الصفحة 1 من 5 صفحات